۱۹ مرداد ۱۳۹۶

تلگرافی به ایران - هفت

گیِ ایرانیِ طبقه متوسطِ شهرنشینِ فیسبوک‌باز چشم‌اش را به این حقیقت بسته که حضور مستقلش در فضای اجتماعی چقدر با اهمیت است. نقطه. این شخص بجای چس‌ناله از تنهایی و غر زدن از شرایط مادی و ماتم گرفتن بخاط نداشتن پول برای فرار به ترکیه، باید زندگی‌اش را بسازد و سرش را بالا بگیرد تا این استقلال مادی پتکی باشد بر سر هموفوبیای خانواده و اجتماع تا راه فشار بر وی بسته شود و دهانش هم به همان مقدار باز شود. نقطه. مسئولیت گیِ ایرانیِ طبقه متوسطِ شهرنشین، در اجتماع چند برابر بیشتر از شخص دگرجنسبازی‌ست که شرایط اجتماعی برابر با وی دارد. نقطه.

۲ نظر:

Ehsan گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
Ehsan گفت...

گی طبقه متوسط شهرنشین فیسبوک باز اونقدر به گرایشش جدی نگاه نمیکنه که بخواد به خاطرش این همه دردسر بکشه! یادمون نره که بیشتر مردم بی دردسرترین راه رو انتخاب میکنند!
البته در مورد لزوم و اهمیت استقلال مالی باهات موافقم، فقط اینکه به نظر من گی ای که سرش به تنش بیارزه نیازی به پناهندگی نداره و میتونه سرش رو بالا بگیره و خودش انتخاب کنه که کجا زندگی کنه! البته موارد استثنا هم هست ولی در کل مهاجرت از ایران برای آدمای کاربلد و تحصیل کرده کار سختی نیست، خودم مدتیه به شدت بهش فکر میکنم...
نقطه!